CILj: Naučićemo kako da lika pomeramo pomoću miša. Dok se pomera, on će ostavljati tragove (pečate) iza sebe, tako da ćemo dobiti mogućnost da crtamo likom.
Kada otvorimo program, prvo što treba da uradimo jeste da obrišemo lika.
DESNIM KLIKOM miša ćemo kliknuti na mačku i kada nam se otvore opcije, izaberemo OBRIŠI.
Izaberite lika po želji iz BIBLIOTEKE LIKOVA. Ako ste izabrali lika, vreme je da odredimo veličinu. Prvo što treba da uradimo jeste da odredimo početak programa. Naša igrica će početi onog trenutka kada kliknemo na ZELENU ZASTAVICU, zbog toga nam treba komanda koja označava da će se neka radnja desiti tek kada pustimo našu igricu (kliknemo na zelenu zastavicu). U kategoriji DOGAĐAJI izaberite komandu KADA JE KLIKNUTO NA ZELENU ZASTAVICU i prevucite. Zatim iz kategorije IZGLED uzimamo komandu NEKA VELIČINA BUDE 100%. Veličina lika na početku je uvek 100%, ukoliko želite da smanjite lika – smanjićete taj broj 100, a ukoliko želite da povećate – onda ćete povećati taj broj 100. Sami odredite odgovarajuću veličinu. VELIČINU MOŽETE PROVERITI TAKO ŠTO ĆETE KLIKNUTI NA ZELENU ZASTAVICU! Naš lik treba tokom cele igrice da prati naš pokazivač miša i da ostavlja pečate. Da bi označili da se nešeto dešava stalno, koristimo jednu komandu koju programeri zovu PETLjA. U kategoriji UPRAVLjANjE uzimamo jednu petlju PONAVLjAJ i postavljamo ispod komande za određivanja veličine.
Ponavljaj u sebi ima prazan prostor, sve komande koje stavimo unutar će se ponavljati dokle god ne zaustavimo igricu! Šta nama treba da se ponavlja tokom cele igrice? Prvo treba da postavimo da ostavlja svoj pečat. U kategriji OLOVKA uzimamo komandu PEČAT i postavljamo u ponavljaj. Da bi se lik pokrenuo koristimo kategoriju KRETANjE. Uzimamo komandu IDI 10 KORAKA i postavljamo ispod pečata ali opet unutar komande PONAVLjAJ. Broj 10 iz komande IDI 10 KORAKA označava brzinu kojom će lik ići. Mi preporučujemo da smanjite na broj 5 da bi vam bilo lakše da crtate. Naravno, možete isprobati i sami odrediti koja vam brzina najviše odgovara! ISPROBAVA SE TAKO ŠTO KLIKNEMO NA ZELENU ZASTAVICU!
Da bi na početku programa ekran uvek bio čist, moramo da naznačimo da se obriše. To radimo tako što ispod komande KADA JE KLIKNUTO NA ZELENU ZASTAVICU dodajemo komandu iz kategorije OLOVKA koja se zove OBRIŠI.
Kako bi igrica bila zanimljivija, možemo da dodamo da svaki pečat promeni svoju boju. To radimo tako što u ponavljaj dodajemo komandu PROMENI EFEKAT BOJA ZA 25 iz kategorije IZGLED. Ukoliko želite da se boje brže menjaju, možete ostaviti broj 25 ili promeniti u neki veći broj, a ukoliko želite da se boje sporije menjaju postavite neki manji broj (naš predlog je broj 5).
Sledeća stvar je da kažemo našem liku da prati naši strelicu miša. To radimo tako što ulazimo u kategoriju KRETANjE i uzimamo komandu USMERI SE KA POKAZIVAČU MIŠA. Postavljamo je u ponavljaj.
ISPROBAJ!
Da bismo olakšali igranje igrice, dodaćemo program koja će nam olakšati brisanje ekrana. Prvo, iz kategorije DOGAĐAJI uzimamo komandu KADA JE DIRKA RAZMAK PRITISNUTA. Postavljamo je zasebno, jer ona označava početak novog programa!
Kada god kliknemo na dirku razmak na tastaturi, desiće se program koji napišemo ispod (isto kao kada koristimo komandu KADA JE KLIKNUTO NA ZELENU ZASTAVICU). Ispod postavljene komande dodajemo komandu koju smo već koristili OBRIŠI iz kategorije OLOVKA.
ISPROBAJ!
DODATNO
Da li želiš da lik menja kostime tokom igrice (pogledaj u „DODATNO“)? Uđi u odeljak KOSTIMI i pogledaj koliko kostima već imaš. Ukoliko imaš više od jednog, obriši toliko da bi ti ostao samo jedan. Briše se na isti način kao i lik!
Izaberi novi kostim tako što ćeš izabrati vilenjaka ispod opcije NOVI KOSTIM (pogledaj na sledećoj slici).
Ako si izabrao lika možeš ga slobodno obojiti (pogledaj u „DODATNO“) i vrati se u odeljak PROGRAMI.
Izabraćemo da kada kliknemo na neku dirku na tastaturi po izboru, svaki put se promeni kostim u sledeći. Uzimamo komandu KADA JE DIRKA RAZMAK PRITISNUTA. Pošto je dirka razmak već iskorišćena za brisanje, moramo izabrati neki drugu. To radimo tako što pored reči RAZMAK stoji CRNI TROUGLIĆ i mi kliknemo na njega. Nakon toga nam se otvori spisak svih dirki na tastaturi, gde možete izabrati koji želite.
Nakon što smo izabrali dirku, iz kategorije IZGLED biramo komandu SLEDEĆI KOSTIM, koju stavljamo ispod prethodno izabrane komande. Upravo smo napravi da kada god pritisnemo određenu dirku (u primeru na slici slovo A), kostim našeg lika će se promeniti.
Obavezno sačuvaj i uvećaj ekran za igranje igrice!
Naš web sajt koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije kao što su prepoznavanje kada se vratite na našu veb lokaciju i pomaganje našem timu da razume koje delove veb stranice smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.
Samo neophodni kolačići
Striktno neophodan kolačići treba da budu omogućen u svakom trenutku kako bismo mogli da sačuvamo vaše postavke za podešavanja kolačića.
Ako onemogućite ovaj kolačić, nećemo moći da sačuvamo vaša podešavanja. To znači da ćete svaki put kada posetite ovu veb lokaciju morati ponovo da omogućite ili onemogućite kolačiće.
3rd Party Cookies
Ovaj web sajt koristi Google Analitiku i Facebook pixel za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posetilaca sajta i najpopularnije stranice.
Održavanje ovog kolačića uključenim pomaže nam da poboljšamo našu veb stranicu.
Molimo vas da prvo omogućite neophodne kolačiće da bismo sačuvali vaše postavke!