Sadržaj
Kurs: Scratch
Ulogujte se
Text lesson

Uvod u Scratch

slika 1

  1. Pozornica – služi nam da vidimo šta se dešava sa našom igricom dok je pravimo.
  2. Mesto gde se ubacuju pozadine – Postoji više mogućnosti za ubacivanje. Ako izaberemo sliku koja je na prvom mestu, dobijamo biblioteku pozadina. Na drugom mestu je četkica koja nam daje mogućnost da nacrtamo pozadinu. Fascikla na trećem mestu nam služi da ubacimo pozadinu sa našeg računara (možemo skinuti sliku sa interneta). Na poslednjem mestu je fotoaparat gde možemo na licu mesta da slikamo i ubacimo (ukoliko posedujete kameru na vašem računaru).
  3. Mesto gde se ubacuju likovi – Postoji više mogućnosti za ubacivanje. Ako izaberemo vilenjaka koji je na prvom mestu, dobijamo biblioteku likova. Na drugom mestu je četkica koja nam daje mogućnost da nacrtamo lika. Fascikla na trećem mestu nam služi da ubacimo lika sa našeg računara (možemo skinuti sa interneta). Na poslednjem mestu je fotoaparat gde možemo na licu mesta da slikamo i ubacimo (ukoliko posedujete kameru na vašem računaru).
  4. Prikaz likova koji se trenutno nalaze u našem programu – na početku se uvek dobija lik mačke, koji je zaštitni znak SSRATCH-a.
  5. Kategorije – U SCRATCH-u postoji deset kategorija. Svaka kategorija ima određene komande uz pomoć kojih mi pravimo program, spajajući te komande u blokove.
    Ime kategorije ima simbolično značenje (u KRETANjU se nalazi sve vezano za kretanje naših likova).
  6. Mesto namenjeno za programiranje – program se pravi prevlačenjem komandi na prazan prostor.
  7. Zelena zastavica služi da se igrica pokrene, dok crveni kružić služi da se igrica zaustavi.

slika 2

  1. Opcija za izbor jezika (pogledaj na slici 3 ispod).
  2. Datoteka nam daje mogućnost čuvanja igrice ili animacije (pogledaj na slici 4 ispod):
    1. Sačuvaj – se može izabrati kada god nešto promenimo bez menjanja imena i mesta čuvanja.
    2. Sačuvaj kao – se obično bira kada želimo da dodamo ili promenimo ime i mesto čuvanja.
  3. Opcija za povećavanje ekrana.
  4. Opcija za povećavanje ili smanjivanje blokova sa kodovima.

slika 3

slika 4


  1. Svaki lik ima određene kostime koje može da menja (kao što svaki čovek ima odeću). U delu označen brojem 1 se nalazi prikaz svih kostima koje trenutno lik ima.
  2. Opcije da crtanje po likovima i ostavljanje raznih oblika. Ukoliko želimo da obojimo lika koristimo kanticu.
  3. Paleta boja koju koristimo da ulepšamo našeg lika.

slika 5